denhaag4u











{juli 27, 2007}   Regel nu je rijbewijs AM nog zonder praktijkexamen.

Regel nu je rijbewijs AM nog zonder praktijkexamen.

rijbewijs1.jpg 
Nu nog alleen theorie-examen voor rijbewijs AM
Op een later tijdstip –waarschijnlijk eind 2007 of begin 2008– moet voor het rijbewijs AM niet alleen een theorie- maar ook een praktijkexamen worden afgelegd.
Als je een bromfietscertificaat wil halen voor een scooter, brommer of brommobiel, regel dat dan zo snel mogelijk.
Vertel het ook je ouders als die misschien geen rijbewijs hebben, maar wel een brommobiel willen kopen.
Het rijbewijs AM heb je voor het leven, maar met onze “betrouwbare” overheid kan dat morgen al weer over zijn.
En het kost natuurlijk weer geld en zoals gewoonlijk is het weer niet duidelijk waarom er zulke grote verschillen zijn in de kosten die de verschillende gemeenten in rekening brengen.
Over het algemeen brengen ze dezelfde kosten in rekening als voor een normaal rijbewijs.

Leidschendam Voorburg  € 21,90  Eindhoven € 30,-   Den Haag  € 47,13
 Zie hier de volledige lijst van de kosten (leges) die ze vragen bij de verschillende gemeenten.
Je kan helaas niet shoppen, je moet het aanvragen in de gemeente waar je woont.
Hier nog even de voordelen van een brommobiel in Den Haag.
Vraag bij de parkeerdienst in je eigen woonplaats wat daar de regels zijn. 

Update; Bromfietsexamen uitgesteld.

Geertje says:

Bedankt voor de tip!
Ik wil nog steeds een certificaat aanvragen, en mijn oudste zoon wil ook gaan leren voor het zijne.
Zal er nu maar eens vaart achter zetten.
Nogmaals, bedankt!



don says:

hallo ik heb me rijbewijs am (gelukig) al, maar zal tegen al me vrienden zeggen dat ze het zo snel mogelijk halen, ik denk alleen dat het niet haalbaar word om rijinstructurs voor brommer te vinden want ze hebben ook al
te kort voor motor ik vind dat ze gewoon geen praktijk moeten doen meestal
zijn het de ouderen mannen en vrouwen onder ons, die hoefden het vroeger helemaal niet te doen. zelf ben ik 16 maar ik rij uiterst voorzichtig
aan die theorie heb je al wel genoeg, en je bent gewoon gestoord als je
niet de regels toepast en als een gek gaat rijden. en bovendien is het allemaal weer geldklopperij volgens mij net als de kentekens toen die tijd
en die rijbewijs ook kost ook flink wat geld ik moest voor de aanvraag bij mijn gemeente 41,30 eurie betalen veelste veel vind ik en die wachttijd is ook veel te lang. en ik vind dat het gewoon een landelijke prijs van 30 eurie moet worden dat vind ik reeel maarja dat is al te laat voor de rijbewijshebbende onder ons



Charlotte says:

jeetje bedankt hey!!
ik ben al een tijdje op zoek naar zo’n lijst en hier had ik echt wat aan.
ik word bijna 16 dus dat betekent brommeren!!

thanx nog een keer!!



Wil Hurkens says:

Kun je mij vertellen wat de kosten zijn als je een bromfietscertificaat omruild voor een rijbewijs AM bij een gemeente huis.



Anoniem says:

hallo ik ben 57 jaar moet ik nu ook nog les nemen of kan ik hem gewoon op halen



Team Den Haag 4 u says:

Nee, helaas.
Toen het scootercertificaat werd geïntroduceerd kon een ieder die op dat moment ouder was den 16 jaar dat, zonder examen af te leggen, aanvragen bij het postkantoor.
Toen het AM rijbewijs werd geïntroduceerd kon een ieder die een scootercertificaat had dat zonder examen inruilen voor een AM rijbewijs.
Maar ook daar is de tijd nu voor verstreken.
U heeft dus de pech dat u dan toch een examen af zal moeten leggen.



Zeker says:

Times have changed! Kon dit nu ook nog maar 🙂



Geef een reactie

et cetera
