denhaag4u











{augustus 25, 2020}   Trouwste klanten Zonnet-Versatel geconfronteerd met overvaltechniek van Tele-2

Trouwste klanten Zonnet-Versatel geconfronteerd met overvaltechniek van Tele-2


Ze raken hun mailadres kwijt of moeten er flink voor gaan betalen.
En dat melden ze dan 1 maand van te voren.
Het is slikken of stikken.
Het is dan ook het beste om te kiezen voor optie 2
6 euro voor 1 jaar. Het láátste jaar dan wel te verstaan.

Want je neemt een G-mail adres en dan laat je de mail van Tele-2 ophalen.
Mensen die naar je Versatel of Zonnet adres mailen, antwoord je dan met je G-mail adres.
En dan hebben die straks allemaal je nieuwe mail adres en kan je dat Tele-2 de wacht aanzeggen.

Ten eerste heb je nog steeds popmail bij Tele-2.
En als je dan een mail-client als Thunderbird of Outlook van Office hebt, loopt die mailbox leeg in de client van het apparaat dat je als eerste aanzet.
Met G-mail heb je IMAP, en dat houdt in dat je op elk apparaat een kopie kan ontvangen.

Ten tweede ben je dan af van die Tele-2 SMTP server die voortdurend problemen gaf en geeft voor je uitgaande mail, waar ze ondanks de vele klachten weinig aan deden.
Tis maar een Zonnet-Versatel klant, dus waar zou je je druk om maken?

Ten derde maak je ook nog eens gebruik van de veel betere spamfilters van G-mail.
En omdat je niet meer gegijzeld wordt door je mailadres van Tele-2 kan je zo overstappen.
Met een dergelijke behandeling, na vaak 25 jaar trouwe klant te zijn, lijkt dat dan ook een prima sanctie.

En dan blijken de Zonnet-Versatel accounts ook nog makkelijk te hacken te zijn.
Dus je kan je afvragen hoe veilig je eigenlijk bent bij dat Tele-2.

Eigenlijk dient de toezichthouder Tele2 terug te fluiten en/of te beboeten.
Want hoe kan het zijn dat “nieuwe” Tele2 klanten hun mail adres zonder extra kosten kunnen behouden en het “dor hout” dat al 25 jaar klant is, afgestraft wordt met extra kosten voor het behouden van hun mail adres?

Het gaat om de ongelijke behandeling van oude en “nieuwe” klanten van Tele2.
Zonnet is overgegaan naar Versatel en vervolgens naar Tele2
Oude klanten met een Zonnet en Versatel mail-adres moeten nu extra betalen voor het behoud van hun mail-adres.
Maar mensen met een Tele2 adres hoeven daar niet extra voor te betalen.

Dat is een niet te tolereren ongelijke behandeling van abonnees die wel allemaal hetzelfde moeten betalen voor hun abonnement en dus ook dezelfde rechten zouden moeten hebben.
Daar is dan ook een klacht voor ingediend bij ACM.

 

zonnet-versatel



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

et cetera
%d bloggers liken dit: